woensdag 4 december 2013

Magic Place

Dag 26: Dinsdag 3 September

Rebor en ik besloten om het ontbijt over te slaan en meteen friet te bakken. En dan geen friet uit een diepvries kilo-zak in de frituur knallen, maar handgeschilde aardappelen bakken in de pan met een gigantische hoeveelheid olijfolie. De tuin waar de aardappelen vandaan kwamen bevindt zich eventjes buiten het dorp Sant Fruitos. De tuin werd onderhouden door een man van 83 jaar oud, als soort van therapie. Rebor en zus Susanne eten alle groente op. En hoeven zelf niets te doen. Alleen groente in ontvangst nemen. Al met al wordt hier in Catalonië meesterlijke eenvoudige maaltijden geserveerd voor minimale bedragen. Het bevalt me hier wel. 
Ik realiseer me dat ik keer op keer met de neus in de boter val. Van het ene geluk in het andere. 
En in Sant Fruitos glijdt de boter goed. We gingen naar het werkloze honk, La Fonda. Jointjes werden gedraaid en ik had mijn koffie nog niet uit of de eerste alcoholische versnappering vond z´n weg naar het tafelblad, precies op de plaats waar ik was aangeschoven in m´n plastic Coca Cola stoel. Vandaag gingen we wandelen met Tina. Tina is een wietrokende gymjufvrouw. Een gezellige meid, ze dronk thee met anijs alcohol omdat ze last had van haar keel. 
Rebor, Tina en ik gingen een eeuwenoud bergdorpje bezoeken. Rebor is gids voor kids in de natuur. Vandaag waren Tina en ik de kids. Rebor loodste ons naar een natuur gevormd zwembad met kristal helder water. Een verscholen paradijs in de bergen met haaien. 


Na de verfrissende wandeling dronken we een even zo verfrissend pintje in een lokaal café. Ik kreeg gratis post kaarten. De weg terug naar Sant Fruitos was van ongekende schoonheid. Dit kwam mede omdat er een Arrow Classic Rock radiostation door de autospeakers klonk. Het station draaide liedjes zoals David Bowie - Rebel, Rebel en Steely Dan - Reeling in the Years. Tel daar een zonsondergang en een zachte zomerse bries bij op en je hebt een zielsgelukkige jongeman naast je zitten.


Terug in basiskamp La Fonda dronken we nog enkele pientermannen. We aten heel laat dinner, chorizo worst op brood en zochten toen het nest op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten